Koldskåls-chiagrød

koldskaals-chia1

Jeg er lidt bagud med det der blogning. Og så var det ellers tanken, at jeg skulle have samlet lidt op i går, men der skete der så i stedet det, at jeg havde de tarveligste tømmies, så alene det, at jeg fik gået en masse og ordnet diverse andre ting er faktisk lidt af en bedrift. Der var i hvert fald ikke overskud til særligt meget andet, og jeg spiste chips til aftensmad, så mere er der vist ikke at sige om den sag 😉

Men for lige at komme tilbage i blogging-groove’t starter vi lige lidt blødt op med denne her morgenmad, jeg spiste et par gange i sidste uge. Jeg lavede jo koldskål, da det var det rigtigt rare og varme sommervejr, men selv om det er lækkert, mætter koldskål altså bare ikke helt nok – især ikke til morgenmad. Så jeg efterlignede Maria og forvandlede resterne til en rar chiagrød. Jeg har det sådan lidt ambivalent med den der chiagrød – på den ene side er det supernemt, og virkeligt rart med en morgenmad, der bare er klar til brug fra morgenstunden af. Men på den anden side skal man altså lige vænne sig til chiafrøenes konsistens. Heldigvis opvejer den gode mæthed det også lidt, så når jeg ind imellem husker det, gider jeg gerne lidt chiagrød i en periode.

Forhold og mængde afhænger selvfølgelig mest af, hvor meget koldskål I har tilbage, men jeg brugte min tidligere chiagrød som pejlemærke. Og så spiste jeg det med jordbær og koldskålsknasen på toppen – superlækkert!

0 fra 0 stemmer
Udskriv
Koldskålschia
mængde afhænger af koldskålsrest
Ingredienser
  • 10 g chiafrø pr. 1 dl koldskål
  • evt. ekstra kærnemælk eller andet til at tilpasse konsistensen om morgenen
Til servering
Sådan gør du
  1. Bland koldskål og chiafrø og stil i køleskabet natten over.
  2. Tilpas evt. konsistensen med lidt ekstra kærnemælk.

koldskaals-chia2

 


Indlægget indeholder affiliatelinks.


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *