Mandagens Måltider: Den Flittige Type

 

I går var en virkelig god og produktiv dag for mig. Jeg var på arbejde i løbet af dagen (som jeg er stort set alle dage – jeg holder jo studiefri dette halve år i hvert fald). Da jeg kom hjem, ryddede jeg op, støvsugede og ordnede badeværelse, hvilket var mægtigt tiltrængt. Så meget som jeg elsker at lave mad, så utroligt lidt holder jeg af rengøring og lignende! Derefter gik jeg min daglige tur på lige knap 5 km, kom hjem, lavede og spiste aftensmad (det var heldigvis et hurtigt lavet måltid, jeg havde planlagt, for er du gal, hvor var jeg sulten der – og jeg var såååå tæt på at købe pizza 😉 ) Efter at have slået mave et par timer, lavede jeg en omgang yogalates og så var det ellers lige lukt i bad og i seng med mig. Så ja, det var en utrolig aktiv dag for mig – ud over min gåtur og yogalates, har jeg jo også en cykeltur på 5 km hver vej til og fra arbejde 😀

Men det bedste ved i går var nu alligevel maden. Det var en af de dage, hvor de måltider, jeg havde planlagt og lavede, bare var og smagte ekstra godt. Herligt!

 

 

1. Morgenmad: Måske jeg bare burde droppe at vise morgenmaden i disse indlæg i det hele taget 🙂 Ingen variation, whatsoever! Men på den anden side, er det egentlig ikke sådan for de fleste af os?

2. Frokost: Søndag lavede jeg en kæmpe skudefuld hummus. Et par portioner til fryseren og resten til madpakker og diverse snacks i løbet af ugen. Og faktisk blev det nok en af de bedste omgange hummus, jeg har lavet hidtil. Jeg forsøgte mig med at koge kikærterne med lidt natron. Dels kogte de meget hurtigere, og dels blev det den jævneste og blødeste hummus, man kan forestille sig! Madpakken i går bestod af en fuldkornswrap fra Santa Maria, et par skefulde hummus, babyspinat, slikærter (eller var det sukkerærter? Jeg kan aldrig kende forskel 😉 ), gulerodsspåner, agurkeskiver og græskekerner. Det var SÅ lækkert. Og så havde jeg en rød snackpeber (selvfølgelig) on the side, som jeg dog ikke fik fotograferet. Virkelig lækker madpakke, skulle jeg hilse at sige 🙂

3. Eftermiddagsmåltid: Jeg havde en melon, der efterhånden skulle tages hul på, så det blev min eftermiddagssnack. Med skyr – selvfølgelig 🙂

4. Aftensmad: Kyllingebryst, dip af peanutbutter, kokosmælk og soja (helt fantastisk, vidunderligt lækkert) og ristet broccoli (jeg er kålmonster – har jeg fortalt jer det?). Faktisk lavede jeg to broccolihoveder – dog uden stokken, da jeg har andre planer med dem – og spiste næsten op. Der var i hvert fald ikke meget galt – men så var jeg altså også mæt med stort M, skal det lige siges ;D Virkeligt et lækkert måltid – og det tog ikke mere end 20 minutters tid – win!

 

Hvad var det bedste I spiste i går?

Jeg tror jeg må vælge aftensmaden. Eller frokosten. Eller nej, aftensmaden. Frokost? Hmm, ej det bliver altså aftensmaden. Den der peanutdip var to-die-for! (men nok heller ikke i den helt kalorielette ende, hæhæ)

 

3 comments

  1. Ser lækkert ud:) Har du en mere udførlig opskrift til dippen?

    1. Tak – og jeg regner med at skrive en opskrift i løbet af et par dage, så den kommer nok på bloggen omkring weekenden 🙂
      Men hvis du har lyst til at lave det snart, kan du også få den her – den er nemlig supernem!
      Til den portion jeg fik, blander du 50 g peanutbutter, 1/2 dl kokosmælk og 1 spsk soja. Rør det godt sammen, og voila. Var det ikke nemt? 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *